Pomógł: 5 razy Wiek: 26 Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 1320 Skąd: nie interesuj sie
Wysłany: 15-12-2011, 06:23 Przechowywanie amunicji w magazynkach
Siema,
Jak to jest z przechowywaniem amunicji w magazynkach?
Jedni mówią, żeby raz na jakiś czas rozładować i dać sprężynie "odpocząć". Inni natomiast twierdzą, że sprężynie absolutnie nic się nie stanie a to co jej nie służy, to ciągłe naprężanie i rozprężanie(rozładowując magazynki).
Nie znam się na technicznych aspektach czy tam wytrzymałości materiałów. Z jednej strony, teoria wiecznie "zgiętej" sprężyny w magazynku ma sens, jeśli chodzi o jego awaryjność. Z drugiej strony, teoria ludzi, którzy trzymają amunicje w magazynku non-stop i twierdzą, że to rozprężanie i naprężanie sprężyny im szkodzi, coś mi nie pasuje. Przecież podczas strzelania, wywalając kilkadziesiąt-kilkaset szt. amunicji właśnie to się dzieje z magazynkami.
Z kolei, strzelałem z naprawdę starych magazynków, w których amunicja przechowywana była cały czas i absolutnie nic się nie działo.
Sugestie? Doświadczenia?
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Maj 2011 Posty: 189 Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2011, 06:53
Należę do zwolenników rozładowywania amunicji, ale bardziej z powodów szkoleniowych, bo takie ładowanie i rozładowanie też "przyzwyczaja" człowieka do obycia. Treningu nigdy za wiele