Witam!
a więc pierwszy post w tym temacie.
NIe mam pojecia o łączności itd.- za abrdzo się w tym nie kręce. Dlatego chciałem abyście pomogli mi dobrać jakąś dobrą radiole, z dobrym zasięgiem do 300zł/2 sztuki. Przeglądając allegro natrafiłem na coś takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=50720458
kusi zasięg i cena... jednak w łączności w cholere jest częstotliwości- poczynając od pmr, lpd kończąc na innym badziewiu :P
Czy krótkofalówka o tych parametrach ( 22 kanały (7 FRS i GMRS, 7 FRS, 8 GMRS). 38 kodów prywatnych na każdy kanał.) dobrze się spisze?
Jak to jest z w/w częstotliwościami- legalne czy nie? Jeżeli nie to czy podczas użytkowania ktoś ze stróży prawa :P namierzy, odbierze- jak to wygląda? I ważna sprawa- czy dużo ludzi to użyuwa- chodzi mi o kombatybilność tych kanałów ewentualnei z innymi- oczywiście jeśli jest taka opcja- jak mówiłem nie znam się na tym.
pozdrawiam!
Wilk
mantiz [Usunięty]
Wysłany: 09-05-2005, 22:25
Pierwsza i najwazniejsza sprawa to fakt ze radiotelefon ten nie jest zalegalizowany w Polsce.Jesli chcesz cos bez zezwolen i wolne od oplat to musisz znalezc sprzet o mocy nadawania do 500mW. Caly sprzet powyzej wymaga bezwzglednego posiadania zezwolenia oraz oznacza przymus wnoszenia oplat.
Druga sprawa to ze raczej malo osob na terenie Polski uzywa tego typu sprzetu.
Jesli moglbym cos zasugerowac to polecilbym MT-4040D pracujacy zarowno w pasmie pmr jak i lpd (dwa najpopualrniejsze pasma wsrod amatorow). Sprzet solidny, mozna bez problemu dokupic do niego akcesoria i jest dosc oszczedny jesli chodzi o energie (ze wzgledu na mozliwosc redukcji mocy nadawania na malych dystansach do 1km).
GRSW_Wilk [Usunięty]
Wysłany: 10-05-2005, 10:24
ale jeśli bym kupił midlanda... te pasma są kompatybline z innymi np. motorolami, a ludzie w moim kręgu ;) używają w/w, mnie zależy na zasięgu łączności (że tak to ujme- zabawa w rozpoznanie:P)....